Niemiecki koncern rozpoczął fazę testów nowego Audi RS Q e-tron, który weźmie udział w przyszłorocznej edycji najbardziej znanego i najtrudniejszego wyścigu na świecie – Rajdzie Dakar. Audi chce stać się pierwszym producentem branży motoryzacyjnej, który powalczy o zwycięstwo wykorzystując zelektryfikowany układ napędowy.
Audi nawiązuje do niezwykłego osiągnięcia Quattro, które pozwoliło marce wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans. Przyszła kolei na nową erę dominacji, niemiecki koncern pragnie testować i rozwijać technologię e-tron w ekstremalnych warunkach. Trudno o lepsze miejsce niż trasa Rajdu Dakar.
Inżynierowie stoją przed niezwykłym wyzwaniem. Maraton wyścigowy trwa dwa tygodnie, a dzienne odcinki mają długość nawet 800 kilometrów. To ogromny dystans, który będzie musiał zostać pokonany przez innowacyjny elektryczny układ napędowy Audi RS Q e-tron.
Z pewnością zastanawiacie się nad problemem ładowania w warunkach pustynnych. Audi zapowiada stosowanie innowacyjnej koncepcji ładowania – na pokładzie maszyny znajdzie się wysokowydajny silnik TFSI rodem wprost z serii wyścigowej DTM. To część konwertera energii, który podczas jazdy ładuje wysokonapięciowy akumulator.
(Fot. materiały prasowe Audi)